Waarom is goede communicatie zo belangrijk?

  • “Ze weten toch wat ik bedoel?”
  • “Ik hoef toch niet alles voor te kauwen?”
  • “Social media? Leuk voor je vakantiefoto’s, maar als bedrijf heb ik daar geen snars aan.”
  • “Hoezo mijn website verbeteren? Die staat er zo al vijf jaar en daar is niks mis mee!”
  • “Dat zal wel veel te duur zijn, zo’n advies.”
  • “Iemand die ons zoekt, die weet ons wel te vinden.”
  • “Daar verkoop ik toch geen […] méér door?”
Met een sleutel in de hand


Dit is een kleine greep uit de tegenwerpingen die ik wel eens krijg als ik ondernemers en verantwoordelijken wijs op het belang van goede communicatie.

 

En het mooie is: elke keer als zo’n persoon mij de gelegenheid heeft gegeven om te bewijzen dat het succes van een organisatie voor een aanzienlijk deel afhankelijk is van communicatie, wordt het bezwaar vervangen door iets als:

  • “Ik wist niet dat dat ook onder communicatie viel!”
  • “Je zegt nu eigenlijk hetzelfde als ik eerst, alleen verkoop ik nu veel meer!”
  • “Waarom heb ik jou niet eerder ingeschakeld?”
  • “Ik geef het niet graag toe, maar het levert veel meer op dan het kost!”
  • “Zo had ik het nog nooit bekeken!”
  • “Wauw!”


Heb jij ook trek in zo´n Wauw!-ervaring?
Neem dan geheel vrijblijvend contact met mij op.

 

Lees meer over hoe je je interne communicatie kunt verbeteren.